دبی مال

اجاره موتور در جزیره کیش

جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

دبی مال

۳ بازديد

 

 

دبی مال

در حال حاضر یکی از پیشرفته ترین شهر های دنیا، دبی محسوب میشود که با برنامه ریزی های درست خود تبدیل به یکی از محبوب ترین شهرهای توریستی در دنیا شده است. دبی با ایجاد فضایی مناسب متشکل از مجموعه های تفریحی و گردشگری در سطوح بالا، هتل های درجه یک 5 ستاره و دیگر امکانات تفریحی و رفاه تبدیل به یکی از مقاصد تفریحی و حتی سرمایه گذاری محبوب در دنیا شده است که از سرتاسر دنیا سرمایه گذاران و توریستان را به سمت خود میکشاند.
در مقاله امروز از مجله آنلاین گردشگری دبی سلام قرار است تا به سراغ معرفی یکی از جاذبه های معروف دبی، یعنی دبی مال که از بزرگترین مراکز خرید در دنیا محسوب میشود رفته‌ایم، پس تا انتها همراه ما باشید.

مرکز خرید دبی مال

مرکز خرید دبی مال بخشی از پروژه معروف و مشهور برج خلیفه دبی که بلندترین برج جهان نیز به شمار میرود بوده و دارای مساحتی برابر با 1.124.000 متر مربع میباشد.
فعالیت دبی مال از سال 2008 میلادی آغاز شد و تا به امروز در حدود 1200 واحد تجاری فعال را در خود جای داده است. مرکز خرید دبی مال در سال 2010 به عنوان بزرگترین مرکز خرید دنیا انتخاب شده و در مسیر رسیدن به هدف های خود که شامل بهترین نورپردازی، بزرگترین شیرینی فروشی دنیا، بزرگترین آکواریوم دنیا، بزرگ ترین مرکز خرید دنیا و… قدم برداشته است.
از دلایل موفقیت این مرکز خرید رامیتوان مجاورت آن با هتل های لوکس قرار گرفته در اطراف آن دانست؛ چنانچه با تور دبی به دبی سفر کرده‌اید باید بدانید که بازدید از این مرکز خرید را نمیتوان در یک برنامه ریزی کرد؛ دبی مال علاوه بر دارا بودن از مراکز خرید متعدد، امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری را نیز در خود جای داده است که در این مقاله از دبی سلام قرار است تا به همه آنها سری بزنیم!

خرید در دبی مال

اصلی ترین و بهترین فعالیتی که در دبی مال میتوانید به آن مشغول شوید خرید کردن است؛ دبی مال متشکل از چند سوق یا بازارچه بوده که به آنها خیابان نیز گفته میشود. در هر کدام از سوق ها تعداد بسیاری مغازه های تجاری مشغول فعالیت هستند که در ادامه با چندتا از این بازارچه آشنا خواهیم شد.
اگر قصد خرید پوشاک، جواهرات و انواع ساعت را دارید، خیابان فشن که یکی از جذاب ترین بخش های دبی مال است، مناسب شما خواهدبود، این بخش از دبی مال لقب پایتخت مد و فشن را به خود اختصاص داده است و دارای 400 هزار مترمربع مساحت بوده و از بزرگ ترین بخش های دبی مال به شمار میرود.
گفتنی است که در این سوق میتوانید از برند های همچون گوچی و شنل دیدن کرده و خرید کنید و با آخرین مد دنیایی فشن آشنا شوید.

دبی مال

 

 

شهربازی کیدزانیا

 

یکی از معروف ترین شهربازی های دبی، در طبقه دوم دبی مال قرار گرفته است و از جذاب ترین بخش ها برای کودکان به شمار میرود، این شهربازی از متفاوت ترین شهربازی های دنیا بوده که در آن کودکان میتوانند در یک شهر واقعی به انجام مشاغل واقعی بپردازند؛ برای آشنایی بیشتر و بهتر با شهربازی های دبی میتوانید این مقاله را مطالعه کنید.

آبنمای دبی مال

درون دریاچه خلیفه و خارج از دبی مال آبنمای بزرگ و زیبا وجود دارد که بزرگترین آبنمای موزیکال دنیا محسوب میشود که ارتفاع فواره های آن شما را شگفت زده خواهند کرد. در هر نمایش آبنمای دبی مال 22 هزار گالن آب را تا ارتفاع 150 متر که برابر با یک ساختمان 50 طبقه است به بالا پرتاب میکند که هر روز از ساعت 6 بعد از ظهر در خود برنامه های ویژه‌ای برای گردشگران اجرا میکند.

ماکت برج کریکت

ساخت برج دیدبانی یا ماکت برج کریکت در مرکز خرید دبی مال 4 سال به طول انجامید که از اکتبر سال 2016 تا اواخر سال 2020 ساخت آن ادامه داشت، این ماکت در طبقه همکف و در بخش آتریوم بزرگ دبی مال قرار داشته که در کنار آن، میتوانید از نمایش های سه بعدی نحوه ساخت و مراحل آن دیدن کنید. همچنین که در بعضی از روزها نیز برنامه های ویژه‌ای برای نمایش این ماکت در نظر گرفته شده.

غذا و خوراکی در دبی مال

یکی از جذاب ترین بخش های هر روز و هر فعالیتی خصوصا گشت و گذار خوردن خوراکی های خوشمزه و جذاب است؛ در دبی مال نیز شما میتوانید انواع و اقسام رستوران ها و کافه های مختلف را برای این منظور انتخاب کنید که شاید این همه تنوع کار را برای شما سخت کند. تقریبا تمام برند های معروف غذایی دنیا در دبی مال حضور دارند که از بین آنها میتوان به کارلوچیوز، چانگز، رد لابستر، چیزکیک فکتوری، مک دونالد و… اشاره کرد که اکثرشان در طبقات زیر همکف در کنار دریاچه، طبقه همکف، طبقه اول نزدیک آبشار و فودکورت طبقه طبقه دوم قرار دارند.

چطور به دبی مال برویم؟

برای رفتن به دبی مال باید به مرکز شهر دبی، خیابان فایننشال سنتر بروید؛ از آنجای که دبی مال در مرکز شهر قرار دارد تقریبا با همه وسایل نقلیه عمومی میتوانید خود را به آن برسانید.
نزدیکترین ایستگاه مترو، ایستگاه برج خلیفه در کنار برج خلیفه بوده و چندین خط ویژه اتوبوس نیز وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید.
تاکسی های اینترنتی همچون اوبر و کریم نیز وجود دارند که میتوانید برای رسیدن به دبی مال از آنها استفاده کنید.
ساعات کار دبی مال هر روزه از 10 صبح الی 12 شب میباشد.

نکاتی برای بازدید از دبی مال

هنگامی که از دبی مال دیدن میکنید بهتر است تا چند نکته را در خاطر داشته باشید تا مشکل و سوتفاهمی برایتان ایجاد نشود.
– ورود حیوانات خانگی ممنوع است.
– سیگار کشیدن ممنوع است.
– از انجام هرگونه حرکات مخاطره آمیز مانند اسکیت در محوطه مرکز خرید پرهیز کنید.
– شانه ها و زانوهایی خود را بپوشانید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.